onsdag 2 juni 2010

Om jag får bestämma

Mitt drömscenario är följande:

Visningen går bra i morgon. På måndag är nästa visning, då går det ännu bättre. En försiktig budgivning, men DrM får ut nästan vad han gett för lägenheten, och det känns ändå helt okej.
De som köper vill flytta in per första september. Då kan vi i min flytt även lassa in det mesta möjliga från hans lägenhet också. Kvar i hans lägenhet den 30 juli när lasset går har vi sängar, lite kläder, neccesärer, teve, några tallrikar och glas och typ soffan och nåt bord. Alltså inte mer än att vi kan ta det själva i min pappas släpkärra när det är dags att flytta.

Vi bor där under en månad när byggarna jobbar järnet i huset. När de öppnar golv och väggar så konstaterar de att det inte alls är så blött och mögligt som vi först trott, utan renoveringen går över förväntan snabbt och smidigt. Vi klarar hela renoveringen av nedervåningen men även dräneringen av grunden i den budget vi har. De hinner däremot tyvärr inte helt klart till första september, de behöver ett par veckor till. Så när vi flyttar ur DrM’s lägenhet så kan vi bo provisoriskt hos mina föräldrar och hans syster tills vi kan flytta in, i mitten av september.

Tadam.

9 kommentarer:

  1. bra uträknat!
    jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag behöver varje hållen tumme! :)

    SvaraRadera
  3. Då blir det så, bestämmer vi :)

    SvaraRadera
  4. Birgitta o Sara: Efter gårdagens visning är jag inte så jättemunter... :(

    SvaraRadera
  5. Vill man inte få ut MER än man gett för en lägenhet...??

    SvaraRadera
  6. Cissi: Det vill man naturligtvis, men marknaden är ostabil och vi har haft den ute en gång redan utan att få den såld, så i detta fall handlar det om att minimera förlusten. Tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Trist... :-( Då hoppas jag ni får så mycket som bara möjligt!

    SvaraRadera
  8. Cissi: Det hoppas jag också! :S

    SvaraRadera