måndag 31 januari 2011

Vad jag håller på med på nätterna

Helt plötsligt drömmer jag typ varenda natt. Helt udda drömmar, som tillexempel att jag och E skulle starta en fritidsgård och vi inte alls kom överens så hon fräckt försökte att utmanövrera mig (fast det var MITT förslag från början!) eller att två tjejer (en lång ljus och en kort mörk) helt ogenerat stötte på min sambo (som visserligen är goddamn it så snygg, så who can blame dem ;) varpå jag dammade av mina gamla kampsportstalanger (!) och fällde den ena med en effektiv nacksving och jag sen vaknade med värsta påslaget, urförbannad.

I natt drömde jag att jag födde barn.

Vi låg och sov i sängen, eller förresten, det var nog på morgonkvisten för jag började vakna till tror jag. Plötsligt känner jag att jag ligger i nåt varmt och blött och jag tänker ”herregud, vattnet måste ha gått!”. Sen känner jag att det är nåt som rör sig mellan benen, och vips så har bäbin glidit ut! Utan att jag har känt minsta värk! Jag väcker sambon och säger ”du, hon är här nu, det är blött i sängen så vi behöver byta lakan. Men jag ska bara gå och ta en dusch”. Okej säger han, jag går och duschar, och när jag duschat klart hoppar jag i mina vanliga jeans (!) och går in i sovrummet till bäbis och sambo. Bäbisen är bedårande söt (naturligtvis) och jag tar henne i famnen och går och visar henne för Miss UD (som av en händelse råkar vara i närheten) och säger ”titta, har du sett vilken söt bäbis, tänk att hon är här nu”.

Sen vaknade jag.

Och nej, drömmen har inte fått mig att ändra mig. Kejsarsnitt it is.

3 kommentarer: