måndag 4 juni 2012

Ur en garderobs dagbok

Min garderob är sorgligt eftersatt. Vi flyttade in i ett renoveringskaos i samma veva som jag blev gravid. Vilket innebar att varje krona som inte gick till mat och el gick till snickaren, och de få trökplaggen jag använde om och om och om igen under graviditeten låg (näg jag inte hade dem på mig) nerknölade i en blå ikeapåse. Alltså, jag gick graviditeten igenom i ETT par mammajeans. På sant. Resten av mina smalkläder låg i nån flyttkartong i röran eller en i oöppnad resväska.

Tillslut var gravidkilona borta, renoveringen ett betongdammigt minne blott och garderoberna monterade. Då insåg jag att jag bara hade fula och tråkiga kläder, så säkert 60% av allt jag hade åkte till "välgörande ändamål". Kvar stod jag med en ytterst begränsad garderob dock med en visserligen vacker med ganska vardagligt opraktisk brudklänning och tjong, där jag var på smällen igen.

Så nu, nu har jag haft mammaklädsshoppingbonanza! Och är inte bara det så himla jättetråkigt? För vad kan vara tråkigare att köpa än mammakläder? Men men, med inställningen att min make inte ska behöva skämmas över sin lagvigda så har jag trotsat alla ångestfyllda provrumskval, och nu har jag faktiskt en helt rimlig mammagarderob att ta mig runt, både under sommaren och hösten. Bara en sån sak som tre par byxor. Och ett par shorts. Awesome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar