tisdag 1 juni 2010

Matbordslös är det nya svarta

Nu är även matbordet sålt! Har jag sagt att jag älskar Blocket?! Utmaningen blir nu att klara mig utan köksbord i två månader, men det ska väl gå. Loppanlej och MissUD som dyker upp i helgen, får helt sonika finna sig i att sitta vid soffbordet och äta. En som däremot garanterat inte kommer att protestera mot att sitta i soffan dyker upp på måndag... Nåja, det är en tillfällig lösning.

I nya köket kommer det nu istället att se ut enligt följande:




Pilasterhyllan från Källemo i björk. Den sitter i mitt kök idag, full med kokböcker för att få folk att tro att jag är en hejjare på matlagning. Det kan de ju tro, tills de sätter tänderna i vad huset har att erbjuda. Men jag älskar den verkligen!

Nu har vi fem vanliga och två karmstolar. Svartlackerade ska de bli. Ljuva Lilla Åland!
Norden från IKEA. Stort, stadigt, rymmer en hel skock med folk. Precis vad jag vill ha! Dessutom i massiv björk. Perfekt.

9 kommentarer:

  1. det bordet gillar jag! stort och stabilt. man känner liksom att man vill vara vid det. go girl!

    SvaraRadera
  2. Agentgrannen har just vaknat2 juni 2010 kl. 07:41

    och nya stolarna blir spillvänliga till mina barn! vad händer med JF-stolarna förresten?

    SvaraRadera
  3. LindaK: Vi har det på landet, och det är verkligen ett jättebra bord. Och rena linjer, inget krusidull. Stort och inbjudande. Det blir perfekt! :)

    Agenten: JF-stolarna finns kvar, som extrastolar. När vi är många runt bordet.

    SvaraRadera
  4. åh! snyggt!! jag funderar på en sån där.. pilaster! Det är ju platseffektivt OCH snyggt. Galet bra kombo.

    SvaraRadera
  5. Soffbord blir hur bra som helst!! Tack snälla, snälla för att det är ok att vi bor hos dig!! Det ska bli kul att ses igen Kram

    SvaraRadera
  6. Det där blir prima, det ser man ju klart och tydligt :)

    SvaraRadera
  7. yllet: Pilaster är da shit. Rekommenderas å det varmaste.

    Loppis: Det blir jättekul att ni kommer! Kram!

    Sara: Prima ballerina!

    SvaraRadera
  8. Vi har den mindre varianten av Norden i björk här in da stäjtes och jag älskar det massvis. Hemma i Sverige regerar största storleken av Bjursta i ek och lika älskat är det. Stora bord (med iläggskiva/skivor) is the shit helt enkelt. :)

    Pilastern är oxå jättefin och speciellt när den är full med böcker, men jag skulle vara livrädd att den lixom skulle lossna från vägen och ramla ner av tyngden, men det gör den ju uppenbarligen inte. Eller har du kanske superstarka väggar?

    SvaraRadera
  9. Pilastern sitter som berget, den är skruvad med de grövsta av skruvar! :)
    Jag älskar stora rymliga och välkomnande matbord. Det är ju liksom hemmets hjärta!

    SvaraRadera