fredag 17 juni 2011

Ett välplanerat kejsarsnitt och drygt tre veckor senare...

Nu var det så länge sen jag var här så det tog mig fyra försök att logga in med rätt lösenord...


Men visst är hon här nu, vår söta pärla, älskade dotter och bedårande lillasyster! Hon var ett litet pyre när hon kom, ynka 48 cm lång och vägde pluttiga 3240 gram. Men på tre veckor har hon vuxit till sig, och är idag stora damen som väger hela 3620!




Dagarna går vansinnigt snabbt, allt jag hade tänkt att hinna med (måla element, måla köksväggarna, storstäda tvättstugan - you name it) har liksom blivit lite eftersatt eftersom det uppenbarligen inte längre är jag som sätter agendan. Innan man vet ordet av så står man väl där på studenten, 58 år gammal (gulp!!!) med skylt i näven och tårar i ögonen.

Tills dess tänker jag försöka njuta järnet.






Mammas finaste pärla, ett dygn gammal.


19 kommentarer:

  1. Stort grattis till er söta lilla tjej!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Hon är superfin!

    SvaraRadera
  3. Finaste.

    Ha! Jag kommer bara vara 56 när min yngsta tar studenten, rena barnrumpan i jämförelse med dig ju ;)

    SvaraRadera
  4. Marit: Stort grattis till er lilla tjej. så söt.

    SvaraRadera
  5. Nu blir jag nästan tårögd. Så alldeles bedårande.

    SvaraRadera
  6. men å så fin! perfekt!
    och exakt lika stor som min tjej när hon föddes.
    GRATTIS!

    SvaraRadera
  7. Men så söt! Stort grattis!

    SvaraRadera
  8. Stort Grattis till lilltjejen! Vilken sötnos!
    Ta det lugnt nu, man skall inte överanstränga sig efter kejsarsnitt :-)

    SvaraRadera
  9. stort grattis! :) det var en efterlängtad post, och en efterlängtad bild att få se. njut järnet!

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt! Vilken himla fin pärla, grattis!

    SvaraRadera
  11. Åh vad fin hon är! Grattis till er!

    SvaraRadera
  12. Så fin! Tycker du gör helt rätt som bara njuter, tiden går så snabbt å kommer inte igen;)
    Kram Birgitta (som inte längre kan kommentera genom blogger)

    SvaraRadera
  13. Men sötaste :) Grattis

    SvaraRadera
  14. Grattis i massor! Njut nu :-)
    /Bumba

    SvaraRadera
  15. Tack alla rara för gratulationerna! Hälsningar från bäbisbubblan. :)

    SvaraRadera
  16. Jättegrattis till den förtjusande lilla donnan!

    SvaraRadera
  17. Åh L! va härligt att hon är här o att bäbisbubblan håller.

    Jag tycker jag haft stenkoll på "förortsvillan", men tydligen inte ;)

    Stort grattis iaf o grattis till storebrorsorna!
    Helene, aka Fröken fINEMANG

    SvaraRadera
  18. Alldeles alldeles bedårande. Man vill bara dit med sin näsa och snusa! GRATTSI!

    SvaraRadera