onsdag 16 februari 2011

Under rubriken: så fort vi bara renoverat klart så ska jag

Byta necessär! Göra rent bland borstar och penslar och duttar, slänga gammalt bös, flytta över till ny ren och fräsch necessär och slänga den gamla. Vem vet, jag kanske börjar sminka mig lite också? (På önskelistan: har inte make up store sminkkurser? En sån vill jag gå.)

Förresten, städa hela badrumsskåpet. Jag gjorde en liten attack häromdagen, men jag tror att det är fullt möjligt att gå djupare ner i det träsket. (På önskelistan: en separat låda till hemma-apoteket. Gärna en fin.)

Vårda mina naglar! Vem vet, jag kanske börjar måla dem också? Med nåt av alla mina nagellack, innan de torkat ut fullständigt.

Skovård! Slänga gamla trotjänare, lämna bort de jag aldrig längre använder och troligtvis aldrig mer kommer att använda. Göra rent, smörja, klacka om, you name it. Sen strukturera upp förvaringen prydligt och säsongsindelat. Purrr. (På önskelistan: fixa ordning bra skoförvaring i pannrummet.)

Garderobsinventering! Jag gör ju det regelbundet, men nu när jag väger tusen kilo så känns det helt plötsligt högaktuellt att rensa ut gammalt och för smått och sånt som kommer att vara omodernt när jag väl skulle möjligen komma i kläderna igen. (På önskelistan: Ny garderob är ju faktiskt på G. Men vi behöver göra ett bra tänk kring inredningen i garderoben.)

Tvätta och storstäda bilen. Om jag är på gott humör och halsbrännan tillåter så kanske jag ger mig på att vaxa den också. I annatfall så kopplar jag på charmen och sätter på ett slugt sätt sambon på uppgiften. Tadam. ;) (På önskelistan: Ja, vi behöver ju faktiskt en ny bil. En buss. En VW Sharan, kanske?)

3 kommentarer:

  1. Ja MUS har sminkkurs, har man tur och hamnar hos någon bra är det jätteroligt och lärorikt. Nackdelen är att man kommmer hem med mycket mer än man tänkt handla för :-)

    SvaraRadera
  2. Såklart. Vi är ju rätt lättlurade, vi konsumenter. ;)

    SvaraRadera
  3. Das auto översatt till scenska betyder skitbil. Vi har en Caravelle med div specialeffekter... Sedan är det inte så smidigt med bara en bildörr bak när hen/barnet längst in längst bak blir kissnödigt.

    SvaraRadera