tisdag 11 maj 2010

Hej Murphy

När jag och grisen kom hem efter en helkväll på Skolans Dag (vi var ansvariga för stationen "kasta basketboll i korg"), trötta och hungriga, så möts jag av någon annans namn på dörren! På min dörr! Min lägenhetsdörr! Där står en annan familjs eftenamn!

Det kan låta bagatellartat, men ärligt alltså, det var faktiskt en jätteobehaglig känsla att det helt som ur det blå står ett annat efternamn på min egen ytterdörr.

Det är ju såklart de nitiska och helt förvirrade förvaltarna som fått in uppgifterna från mäklaren och utan att överhuvudtaget kolla efter ett eventuellt övergångsdatum, glatt tar dymo-märkaren med sig och traskar ut och byter namn. Idioter.

Om de har ändrat här, har de deletat mig i samtliga andra system också? Jag äger ju faktiskt den här bostaden i åtminstone två och en halv månad till...

Tänk att det alltid är nåt. Märkligt.

3 kommentarer:

  1. Märkligt faktiskt! Här har hyresvärden hux flux placerat betongblock på de mest underliga ställen, så att alla bilar som kör in på gården för urlastning måste backa och vända bland alla lekande barn. Jag biter ihop och tänker "bara tre veckor till, tre veckor till...".

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att du behöver betala avgiften heller då - när du liksom inte officiellt bor där!

    SvaraRadera