söndag 30 maj 2010

Slå det här, den som kan

Jag säger bara: sju timmar på Gröna Lund. Sju. Jag som konstaterar att jag blir fegare och fegare med åren, utnyttjade åkbandet till en tur med Bläckfisken. Tyvärr råkade jag och sonen få den vagnen som inte slutade snurra, som de fick komma och stanna manuellt, så efter det var jag kraftigt spyfärdig. Inte ens en langos och en mjukglass kunde få mig mindre illamående, ähum. Förövrigt "passade jag väskan", dvs min egen, och satt mest och väntade i solen.

Pojkarna var mestadels glada och nöjda, men när storA kammade hem storvinster med både choklad och jätteboll blev det inte helt otippat gnissel, tårar och missunnsamhet hos de yngre två. Det gick över efter en stund, och det är väl lika bra att de lär sig ta motgångar redan i unga år...

Men vi hade iallafall tur med vädret!














4 kommentarer:

  1. jag klarar inte att åka något alls nuförtiden, är fegast i landet :)

    SvaraRadera
  2. Nån måste passa väskan också! :)

    SvaraRadera
  3. Tror inte att det är vi som är fegare. Det är karusellerna som blivit läskigare! Åker gärna bergochdalbana, men INTE sådana karuseller som toksnurrar runt på en liten fläck. Sist (ja SIST, inte senast) jag åkte virvelvind gick det illa :-/

    SvaraRadera
  4. MrsJ: Jag kan tänka mig nerförsbackarna i en bergodalbana. Det är uppförs som jag är livrädd för! Jag har en ohygglig höjdskräck.

    SvaraRadera