onsdag 26 maj 2010

Surprise me - not!

Att Svensk Fastighetsförmedling är oseriösa har jag fått ett ytterligare bevis för.

Det är inte bara vid försäljningen av min lägenhet som de varit oproffessionella och giriga, även när vi köpte huset som var "varudeklarerat" och besiktigat av Anticimex så försökte de sig på en fuling. Mäklaren höjde nämligen förvånat på ögonbrynen och kunde inte alls förstå att vi ville ha en oberoende besiktningsman, utan tyckte att vi skulle anlita samma besiktningsföretag som säljaren. Hur seriöst är det? Jäv, anyone? Men mäklaren får ju troligtvis provision från Anticimex, och ju mer desto bättre.

Det visade sig ju dessutom att det var värt varenda krona, att vi hittade vår egen besiktningsman som vi tog dit. Vår besiktningsman var ju den som upptäckte mögelskadorna. Så noga hade inte Anticimex kollat, helt uppenbarligen.

Vad ska man säga?

3 kommentarer:

  1. Min man är sanerare(åt ett annat företag) och har inte mycket gott att säga om Anticimex. Han har ofta fått städa upp efter dem när de inte lyckats med sina uppdrag...

    SvaraRadera
  2. Agentmamman utan blogg27 maj 2010 kl. 07:22

    Trist om en mäklare anlitar en besiktningman som "missar" viktiga saker som mögel Funderar på om inte säljarna har lust att reklamera den tjänsten så här i efterhand. De har ju betalat för något som inte riktigt stämde med verkligheten.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Googlar man lite på Anticimex så hittar man drösvis med negativa kommentarer kring dem. Att de inte skärper sig?!

    Agenten: Det skulle jag göra, haha. Å andra sidan, säg NÅT jag är missnöjd med som jag bara låter bero? ;-) Fast säljarnas missnöje får de deala med själva. Jag har nog upp med mitt eget...

    SvaraRadera