onsdag 24 november 2010

Dagens

Dagens hallelujah-moment:

Jag hittade nästa åtta tusen på ett konto på gamla banken! Hurra, de kommer mer än väl till pass. Det känns nästan lite som om jag vunnit pengar (även om det bara råkar vara barnbidraget som jag glömt att styra om till nya banken).

Dagens skitockså:

Jag har fortfarande inte lyckats lokalisera mina två par vinterkängor som jag VET ska existera någonstans. Jag har hittat snöborsten till bilen, hundra par andra skor, en gammal jacka jag glömt och mina skridskor från åttiotalet. Men skorna, de varma sköna (visserligen värry o-fashon, men vem bryr sig) i goretex, de är och förblir i det mystiskt fördolda.

3 kommentarer:

  1. Jag svär - lagom till midsommar dyker de upp. Från det svarta hålet där saker mystiskt hamnar ibland.

    SvaraRadera
  2. MissUD: Tack! :)

    Enannan: Jag vet. Helt sjukt typiskt. Jag saknar dem så!

    SvaraRadera