onsdag 24 november 2010

tro det eller ej

men:
  • det står en friggebod där grävskopan på bilden nedan står. Den är fin, kommer bli finare målad. Men vad spelar det er för roll, ni ser den ju inte iallafall.
  • vi bor fortfarande på två rum och kök. Alla fem. Tvättstuga och badrum är klara (jag gör vågen på det!), men väggar och tak i resterande rum är fortfarande under process.
  • vi är fortfarande lyckliga och sams, trots spartanskt leverne i flyttkartonger. Största förändringen från mitt tidigare så välordnade liv är att jag varken färgar (eller noppar för den delen) ögonbrynen eller vaxar mustachen längre. Jag skyller detta enbart på att jag inte har spegel och ljus i tillräcklig dos på samma ställe för att genomföra dessa aktiviteter. Borde kanske göra nåt åt det, vid närmre eftertanke.
  • sen en vecka tillbaks har vi *trumvirvel* - INTERNET!! Yeahoo!
  • jag älskar mitt hus, trots att detta projekt tar en evighet. (Lite drygt en evighet, tror jag faktiskt förresten.)
  • jag tror jag ska börja blogga lite smått igen.

4 kommentarer:

  1. Toppen att se att det finns liv i förortsvillan. Nu ska det bara fyllas med julefrid, ljusslingor mm så är idyllen fullkomlig.

    Ja, och några till rum att nyttja förstås....

    SvaraRadera
  2. Ja, hurra, nu är jag här! :)

    För just julefridsdel så tycker jag att det är lite dumt att julen kommer redan nu i december. Jag skulle föreslå... mars?

    SvaraRadera