fredag 26 november 2010

Stämningsfull jul?

Vi har lokaliserat adventsljusstakarna. Gott så.

Men jag tänkte att vi skulle få lite julstämning också, mitt i kartongröran. Det innebär att ljusstakarna ska lysa. Vilket i sin tur innebär att vi behöver ha el till dessa. Uttag till sladdarna. Och, märkligt nog, vi har knappt ett enda eluttag på hela övervåningen. Jag kan inte begripa hur människorna har levt här före oss. Måhända var de elallergiker? Det är iallafall inte vi, så redan i dagsläget snubblar vi över förlängningssladdar och dosor som ligger kors och tvärs över alla golv.

I dag är vartenda uttag upptaget. Men jag tänker att nu när julen står för dörren så kanske pojkarna uppskattar skenet av en stämningsfull ljusstake i vardagsrumsfönstret högre än att spela Guitar Hero på kvällarna?
(Jag skulle uppskatta det iallafall.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar