söndag 28 november 2010

Till historien

Denna första advent går till historien. Vi har hittat elljusstakarna, men vi har inga eluttag. Vi har ingen mossa och inga ljus, och var adventslådan är orkar jag inte ens fundera på. I en kartong här i röran, misstänker jag.

Eftersom det ser ut som om vi bor mitt i ett Shurgardförråd så spelar den där ohittade adventslådan egenligen mindre roll, för det är helt omöjligt att försöka ge sig på att skapa någon form av mysfaktor eller adventskänsla.

I dag är frustrationen över att det aldrig blir klart nere nångång på topp. Tillsammans med min hosta, huvuvärk och mitt allmänna tillstånd är mitt sinne rätt långt i från julefridigt.

4 kommentarer:

  1. ta lite glögg! kram!

    SvaraRadera
  2. Fy bubblan men vad duktiga ni är ändå.

    (fast jag vet ju hur det känns..)

    SvaraRadera
  3. Känner igen frustrationen. Här är det "där uppe" som aldrig blir klart, iaf tar det sjukt mycket längre tid än vad vi trott. Elljusstakarna hittade vi, men adventssljusstaken är puts väck.

    SvaraRadera
  4. Jag känner igen det där. Man kan skriva en lista som känns galet lång, men varje gång man bockar av en sak blir man glad och ser att det går framåt. Fota misären och jämför om ett tag, så ser du också att det rör på sig!

    //ruckelmänniskan

    SvaraRadera