torsdag 25 november 2010

med släde


Jag som rookie i villaägarland, jag gör ju allt för första gången. Allt ifrån klippa gräs, sopa mossa från tak (det kommer bli en följetong, det är det redan IRL så att säga) till att som idag - tadaaam - jag skottade!


Vi preppade sist det snöade så mycket (för ett par veckor sen, hela stockholm blev i vanlig ordning "lamslaget" och vi hade inte prioriterat att byta till vinterdäck. Kan tilläggas att vi bor i en backe, så den nedprioriteringen var inte helt lyckad, men som tur och väl fick vi inga böter på Konsumparkeringen efter den natten) med att ordentligt köpa både en snöskyffel och en såndär mer snösläde-variant. Dessa två (mest släden) invigdes idag, och samtidigt konstaterade jag att "det var värst vilken jättestor parkering vi har, här ryms ju fyra bilar lätt, och gången till huset, är inte den onödigt lång?". Men nu är det snöfritt.


För shoppingsugna kan jag tipsa om att både skyffeln och släden är av märket Fiskars och finns att köpa på Bauhaus. Mitt nya "it-shoppingställe".


Fotnot.

I morse vaknade jag med brännande hals och jag började hosta gula slemklumpar. Mitt tillstånd har tagit en ny vändning, och jag är således hemma idag också för den som undrar.

4 kommentarer:

  1. Jag VAR hemma... men jobbet ringde in mig... kul va?

    Host host.

    Grattis till förlovningen. Jag kan fota på bröllopet, special prize for you my dear!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Har också skottat!

    Krya på dig:)

    SvaraRadera
  3. Jag har också skottat. Sista vintern nu, sen ska jag aldrig mer skotta snö :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. Minna: Nää. Gud så taskigt. Du borde ta jourtaxa för det. I keep your offer in mind! ;)

    Birgitta: Det ser ut att vara dags igen nu...

    Sara: Haha. För mig har det precis börjat.

    SvaraRadera