fredag 26 november 2010

Fredag i Förorten

Vi har tryckt i oss tacos, vrålhungriga som vi alla var. Nu är mannen i huset med sina söner och hyr film. Jag passar på att fulblogga. I huset är det kallt, men det ska det väl vara? Det är väl hos villaägare man alltid fryser? Förresten så ska ungarna få tofflor i julklapp. Jag behöver nog det jag också, känner jag. Mannen har ett annat uppdrag också. "Fixa turkisk peber" väste jag, innan de åkte. "Annars...!"

Nej, det gjorde jag såklart inte. Jag sa "snälla älskling, om du skulle råka snubbla över turkisk peppar på vägen, så ååååhhh vad jag skulle bli glad om de fick följa med hem".

"Annars..."

Fotnot.
Det är säkert minst tusen grader kallt ute. Nästan lika kallt inne. Och i detta nu hör jag glassbilen. Vilken energisnål genomfrusen villaägare kan möjligen vara sugen på glass, nu??

5 kommentarer:

  1. vi bor i lägenhet. köldrekordet från förra vintern lyder 15 grader. man kan frysa i lägenhet också.

    SvaraRadera
  2. glassbilen kommer alltid - den är som Pernilla Wahlgren - överallt!

    SvaraRadera
  3. Precis så tänkte jag om glassbilen när jag tog kvällspromme igår!
    Här i vårt hus har vi 18-19 grader. Övervåningen värms upp av grabbarnas datorer;) å jag eldar för fullt i brasan å har nu rosiga kinder, annars är det Canada swow, fårskinns innetoffel som gäller på kalla trägolv!

    SvaraRadera
  4. Det är väl aldrig tokigt med en glass?

    SvaraRadera
  5. Frida: Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. Denna devis gäller numera även inomhus!

    Sara: Eller som Anna Book eller Laila Bagge!

    Birgitta: Du har rutin hör jag! :D

    Enannan: Nä, det har du ju natuligtvis rätt i.

    SvaraRadera