torsdag 10 maj 2012

och så har vi Mors Dag upcoming

Min granne här ute i hooden skriver om mors dag. Som närmar sig med stormsteg.

Jag nämnde för maken häromveckan att jag önskar mig en Kärcher i morsdag. (Vår gamla högtryck är liksom på väg till Brommatippen, nästan för egen maskin.) Vi blev båda så till oss över blotta tanken på en sprillans ny Kärcher med en himla massa tillbehör så vi kunde inte hålla oss. Vi köpte en i helgen.

På mors dag ska jag (!) bjuda (!!) hela familjen (!!!) utom minstingen förstås, på De tre musketörerna på Stadsteatern. Presenter förväntar jag mig inte. (Nu har vi ju vår Kärcher.) Jag önskar mig inte något särskilt morsdagsigt heller. Fint väder kanske?

En önskelista, lite stor, yvig och generell har jag naturligtvis. Men den kräver sitt alldeles egna inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar