onsdag 9 maj 2012

Städningen var det

Nej. Här finns inte en enda fungerande rutin. Alls. Bara ett ständigt missnöje och ett grusbelagt hallgolv.

Jag är ambivalent, dels längtar jag så efter att en Rut ska städa hos oss, fatta vad skööönt! Tänk att komma hem till såpadoftande hus, skinande badrum, blanka golvsocklar och inte ett dammkorn så långt ögat kan nå!

Men dels känner jag mig tveksam till om jag vill att andra människor ska snoka runt bland våra grejor. Plus att jag säkert skulle efterstäda. Bara för att se om det gjort det ordentligt. Dessutom inbillar jag mig att Rut använder fel medel på fel ytor, är oförsiktig och ovarsam och gör hack i parketten och att hon inte gör allt jag vill att hon ska göra. (Okej, det kan ju vara en han också. Kanske borde skriva hen?) Ja, och kostnaden då.

Men vi diskuterar det med täta intervaller.

Köpa sig frihet? Eller lägga tiden på att städa själv och köpa en snöbyrå till hallen?
Förr eller senare ska jag ha den dära byrån. Banne mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar