onsdag 26 maj 2010

En God Mor

Sonen skulle med alla andra treor på utflykt idag, till Sigtuna. Långutflykt är lika med lunchmatsäck. I sonens plastlåda ligger, ähum ähum, pasta med hemmagjord pesto, hotdogs (jaja, men han ville ha det) och gurkstavar. Bestick, servetter och även våtservetter i separat påse. Saft i flaska. Och i ryggan även ögondroppar om pollenallergin går till attack.

Det var nästan så jag ville säga åt honom att sitta nära fröken när det är dags för matsäcksätning (eller åtminstone visa peston, gurkstavarna och servetterna). Så hon ser vilken fantastisk mamma han faktiskt har! (Kan möligen vara så att jag känner att jag skulle behöva väga upp lite för att det är så förbenat svårt att passa tiden på morgonen, hrm.)

4 kommentarer:

  1. En fröken lägger märke till pesto i matsäcken, jag lovar.

    SvaraRadera
  2. Det känns viktigt att det framgår att den är HEMMAGJORD. :D

    SvaraRadera
  3. gud vad impad hon kommer att bli!

    Jag brukade köra med hemmagjorda kanelbullar, inte köpe i påse från Pågens.

    Sen gick det över och köpe kändes som ett bra alternativ ;)

    SvaraRadera
  4. sara: Hemmagjorda bullar, oj det var många år sen jag gjorde! Jag får nog lov att bli en bullmamma när vi flyttat. ;)

    SvaraRadera