måndag 24 maj 2010

Moment 22

Så här va. Jag ska flytta om typ två månader. Innan dess ska det ha hänt massor med saker, typ semester och sånt som tar tid. Jag känner därför plötsligt att jag måste börja fixa grejor.

När man flyttar så känns det som en grundregel att inte flytta runt på sånt man inte vill/behöver har kvar. Det vore höjden av dumhet. Att kånka tunga grejor fram och tillbaks.
Jag har några saker som jag tänkte göra mig av med på blocket, däribland mitt köksbord. Det är jättefint och jag älskar det, men i nästa hem så kommer det inte att funka optimalt. Frågan är då om jag ska lägga ut det redan nu, med risken att vi får sitta bordslösa och äta i två månader, eller om jag ska vänta ett tag med risken att jag inte blir av med det före det är flyttdags?

Samma vad gäller sonens säng. Han hävdar att han vill ha både den han har idag (som är upphöjd, med supersmart förvaringsutrymme under), men även en vanlig. Det går ju inte. En säng måste räcka.

De sprajlans nyinköpta garderoberna. Går de ens in i nya huset?! Vi måste mäta.

Osv. Osv. Det är sånt som upptar min tanke just nu.

4 kommentarer:

  1. detta behövs diskuteras över ett glas vin! eller två.

    SvaraRadera
  2. Det har du helt rätt i! När, när, när?

    SvaraRadera
  3. Osv, osv... Min hjärna är rätt fullspäckad. Vi har en säng som ev inte går att få uppför trappan. En säng som ene sonen ska ha. Och annars, eh vetint.

    SvaraRadera
  4. MrsJ: Nu ligger grejorna på Blocket, så vi får väl se hur lång tid det tar innan vi sitter här, utan säng och utan matbord! :-O

    SvaraRadera