onsdag 26 maj 2010

Flyttfirma - check

Jag har bytt flyttfirma. Jag blev varnad för firman jag hade bokat, gulp, så jag kontaktade en annan. Som jag blev rekommenderad.

Denna firma var dels väldigt trevlig att prata med, dels var deras timpris något lägre, dels fick man en viss liten rabatt för att faktiskt även mäklaren (Svensk Fast, jag gillar ju inte dem, rememeber, men hon som säljer huset är faktiskt bra) visade sig rekommedera dem och dels för att de ligger här typ runt hörnan (!) så framkörningsavgiften blir ju minimal.

Nöjd och belåten med andra ord.

2 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att höra att du bytt flyttfirma!! Som sagt AJ express ska man akta sig nog för, men Bromma express är superbra! Var nog den enda gången vi fick uppleva en tvättäkta Maorier som "flyttgubbe". Stark som en oxe och bar ut vår stentunga tjock-tv under ena armen...
    Snabba, effektiva och jättetrevliga!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. LisaK: Tack för din input, den kontakten med Bromma Express kändes redan telefonledes mycket bättre än den med AJ express. Tex så hade AJ via sin hemsida ett erbjudande med 12% rabatt för att de fyllde 10 år, men det var inget som han jag pratade med i telefonen informerade om. Det upptäckte jag själv av en slump. När jag sen påpekade det så sa han att rabatten gällde bara timpris, inte fast pris. Det stod inte på hemsidan så det verkade han ha hittat på där och då. Hm...

    SvaraRadera