fredag 14 maj 2010

..och Gud sa: "Varde golv!". Och det skedde som han sagt.

Jag har hittat drömmarnas hallgolv! Egentligen drömmarnas golv både för både badrum, tvättstuga och hall. Och kanske till och med kök.
Jag har nämligen hittat fransk betong. Smaka på ordet. Fransk betong. De är så vackra, alla varianter, jag dregglar och suktas och tänker "jamen åtminstone i hallen...". Att få kliva in i vår luftiga rymliga hall (nu tänker jag helt naivt bort jackor, skor och väskor till fem personer, så låt mig få göra det) och sätta tassarna på ett ljuvligt golv i fransk betong. Aaah!

En obetydlig grej jag noterade. Priset står inte någonstans på hemsidan. Bör man se det som en liten hint om prisnivån när återförsäljaren i Stockholmsområdet ligger i Stocksund och det står "ring om öppettider"?
Blir pojkarna sura om vi säljer deras tv-spel och cyklar och grejor? Det är ju ändå för den goda sakens skull..?


Jag är kär i Madrid. Och i Provence. Eller i bara rutigt...



Kär i provence.


Kär i Madrid...


Och hallen då.

Bilderna på de vackra golven är lånade av www.stiltje.se. Bilden på vår hall är mäklarens bild.

9 kommentarer:

  1. När det gäller så vackra golv kan man sälja det mesta. En klausul inte många vet om. Men så är det.

    SvaraRadera
  2. Underbara golv! Jag förstår din entusiasm! :D

    SvaraRadera
  3. MissUD: Kan sälja både föräldrar och kollegor om så krävs. Det tillåter klausulen.

    Jo: Viss är de fullständigt fantastiska?!

    SvaraRadera
  4. Åh, fina! Det klinkers som egentligen var standard för vår hall var blekt kräksfärgat, precis som ert hallgolv. Då måste man helt enkelt få välja något snyggt istället!

    SvaraRadera
  5. MissUD: Tillochmed det?!

    MrsJ: Befintligt hallgolv är en plastmatta i original från 1981... Urk.

    SvaraRadera
  6. Älskar dessa kakel! Jag och maken har precis köpt det övre i en annan färgställning till badrummet i nyköpt radhus, hittade det via www.marrakechdesign.se, där finns priset utsatt 995;-/kvm. Men vi köpte slutligen samma kakel via Tabbouli House på Scheelegatan, för 795;-/kvm, man kan köpa provplattor där också. Stiltje hittade jag lite halvdåliga omdömen om när vi letade... lycka till :-)

    SvaraRadera
  7. Kattis: Ja! Jag googlade också, och hittade också någon som var missnöjd med stiltje, och som rekommenderade marrakechdesign istället. Vi ska dessutom till gbg i helgen, så då ska vi passa på att gå dit och känna på dem. :)

    SvaraRadera
  8. Tänkte också rekommendera Marrakech Design som jag tror är något billigare, och som har fantastiska plattor de med. Tror att vi ska ha Trädgård svart/vit på vår lilla toalett i vårt nya radhus.

    SvaraRadera