fredag 28 maj 2010

Presenttips till en Mamma Som Har Allt

Köpa födelsedagspresenter till föräldrar är ju det absolut svåraste som finns. De har ju precis allt! Min mamma fyller på tisdag (två dagar efter Mors Dag, tack och bock, det gör det inte enklare direkt), är dessutom på landet, så en present att skicka är att föredra.

Helt som out of the blue fick jag jordens bästa presentidé! Och eftersom den är så genial så tänkte jag generöst dela med mig av den, till andra själar med föräldrapresentångest.

Jag gjorde så här:


Jag gick till Svenskt Tenn. Jag köpte en grytvante i ett samma mönster som mamma har i bricka, fast med annan färg på bakgrunden. Bara det blir hon glad av, det vet jag. Hon har nämligen också en liten crush på Josef Frank, precis som we all do. Sen satte jag mig vid datorn. Letade upp Linas Matkasse och köpte ett presentkort på en veckas mat (5 måltider för fyra personer), printade ut det, limmade på stelt papper så det blev som ett fint kort, och pillade försiktigt in den innanför silkespappret, in i grytvanten som jag köpt.


Tadam!


Inser ni vilken jättebra idé det här är? Mamma är lite road av matlagning, men är väl trots sin beaktningsvärda ålder precis som de flesta, lite fast i sina gamla vanliga recept. Här får hon lov att prova nya recept, nya smaker, med allt levererat till dörren.


Ibland borde jag få pris för att jag är så klurig. Nu tillexempel.


Dessutom har jag och blivande sambon allvarliga funderingar på att testa Linas Matkasse själva när vi väl landat i vår mexitegelvilla, så nu får mamma vara vår testpilot. Ingen smart tanke utan baktanke!



En annan vante.

4 kommentarer:

  1. Det var en jättefin present - vad glad hon kommer att bli :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror hon blir jätteglad. Hoppas verkligen det åtminstone... :)

    SvaraRadera
  3. Har jag inte sagt det förut att du är den smartaste personen i hela världen!

    SvaraRadera
  4. miss ud: Jo, det tror jag bestämt att du har sagt. ;)

    SvaraRadera