tisdag 20 april 2010

Blod och budget

Jag undrar jag, när härdsmältan i hjärnan ska.. eh.. avta? När ska jag ha en struktur, ordning och reda och en tydlig budget och tidsaxel över mitt närmsta halvår synlig och med genomförbarhet?

I morgon kommer en byggare till Huset och ska ge oss en offert på vad det går på att rensa väggar och golv fritt från mögel. Offerten ska användas för att förhandla ner priset. När han ändå är där så ska han få offerera oss priser på två badrum och en tvättstuga och dränering/utvändig isolering av källarvåningen också.

Det blir nog bra det här. Hoppas jag.

Det känns som om jag lever i ett kaosartat vakuum, jag kan inte påverka mycket, det händer inte nåt, och samtidigt händer det massor och det är ett konstant funderande, planerande och scenarieberäknande.

I går gjorde jag iallafall lite nytta. Jag lämnade ifrån mig 4,5 dl blod, och fick en Kiviljusstake som tack. Tack själv!

Som tack för blodet.

4 kommentarer:

  1. Det låter lite slitsamt. Men blir säkert bra till sist!

    SvaraRadera
  2. Det verkar som om du har händerna fulla... Det kan dock bli HUR bra som helst till slut. En vän till mig hade samma utgångsläge(eller är det ingångsläge?) som ni och de kom ur den sitsen med ett fantastiskt hus efter renoveringarna. Jag tror till och med att de gjorde en pinsamt stor vinst sen när de sålde huset två år senare.
    Heja er och era förhandlingar!

    SvaraRadera
  3. En icke-husfråga, men ändå relaterad får man väl säga. Hur träffades du & husköparen? Inga ledtrådar gavs i förra bloggen och nu har ni köpt hus. Vän av ordning undrar hur det gick till egentligen ;)
    /p

    SvaraRadera
  4. Paula: Slitsamt är mitt mellannamn...

    Jo: Phu, allt jag hoppas just nu är att inte göra en förlust på lägenheterna....

    P: Nu har du fått svaret! ;P

    SvaraRadera