torsdag 15 april 2010

Hipp hurra

Vi har ju faktiskt firat helt nyss, om än inte räntefir eller kontraktsskrivningsfir. Min son, världens bästa gosegris, fyllde tio i måndags. Vi håller stenhårt på två traditioner. Vi firar nämligen alltid lilla jul och sonens födelsedag i famlijeversion, extended version. Dvs med farmor, farfar, mormor, morfar, jag, pappan, pappans sambo och i år även Dr M och hans killar.

Jag är en medelmåtta med dragning åt den nedre skalan när det gäller "sånt man gör i köket". Barnkalasande för mig är typ att vända upp och ner på en big pack och skriva 10 i chokladsås, strössla med nonstop och en skål med ballerinakex bredvid. Möjligen kombinerat med Frödinges kladdkaka.

Nu slapp jag vända på glasspaketet just i år eftersom vi kalasade hos pappan. Pappans sambo älskar att laga mat och baka. Då ser kalasbordet lite annorlunda ut än hos mig...:



Avancerad chokladtårta och hemmagjorda macarons! Kan ni fatta! Är det meningen att jag nästa år ska toppa detta? I såfall får jag nog hyra in typ NK-konditorn...

Barnet var toppennöjd som vanligt, med hela sin familj omkring sig. Och jag är också jätteglad och stolt över att vi så avslappnat och enkelt kan umgås allihopa. Hurra för tioåringen!

7 kommentarer:

  1. Grattis lillkillen i efterskott!
    Och grattis även till husköpet i efterskott! Jag hittade precis hit och ser fram emot att få lite renoveringstips :) Vi renoverar ju som tokar, fast på deltid. Huset ifråga är nämligen en sommarstuga på en ö, så vi kör järnet under den tiden huset är tillgängligt.

    SvaraRadera
  2. Vilken tårta! Kul att du är tillbaka Polly ;)

    SvaraRadera
  3. Roligt att du börjat blogga igen, såg det hos Linda K :-)Ska bli spännande att följa dig och nya huset! Spännane! Och så stor han har blivit "grisen"...Tiden går fort..

    SvaraRadera
  4. Hurra hurra - tänk att han är tio redan... ofattbart :)

    SvaraRadera
  5. Vi brukar också fira med x-sambon och hans nya + farmor,farfar,mormor,morfar. Fast jag har lagt ner att toppa hennes tårtor. Trots hemmagjord Prinsesstårta lyckas jag inte. Men hon förtjänar att vara bäst på fika! Kan inte ha en bättre extramamma till mina grabbar!

    SvaraRadera
  6. Jo: Det är en spännande resa, att köpa hus och renovera! Det var mest det jag kände att jag ville dokumentera på nåt sätt. Blogga funkar ju alltid. ;) Lycka till med er renovering!

    Fröet: Ja, hon är grym! Tack tack!

    Sofie: Jag vet! visst är det galet?! Tio år, liksom! :)

    Sara: Vad hände med min lille plutt??

    Fia: Visst känns det lyxigt när det funkar smidigt?! Och tänk vad värdefullt det är för barnen!

    SvaraRadera
  7. Börja med ett flervåningskakfat - det lyfter även Ballerinor! Grattisar till pôjken!

    SvaraRadera