tisdag 13 april 2010

En icke helt oväsentlig fråga

När är det firarläge? Jag, ekonom med kontrollbehov, undrar när man helt säkert kan korka upp champagnen. När vi skrev kontraktet? Nej, gud, alldeles för osäkert. Vi har dels två återgångsklausuler inpräntade. En som gäller köparens överlåtelsebesiktning (man lär sig mycket termer när man köper hus) och en avseende radonmätningen. Dels har vi ju inte sålt våra egna än. Ska vi korka upp när vi har sålt och signat våra lägenheter? Njaa. Det kanske beror på vad vi får för dem... Dels kan det ju bli strul, så tänk om man firar förnöjt och så hoppar köparen av dagen efter. Burr. Att utmana ödet att drabbas av smolk i glädjebägaren vågar jag icke. När man flyttar ut? Det kräver ju isåfall att man kan flytta in samtidigt.

Vid närmare eftertanke så känns det nog ändå klokast att vänta med Bollingern tills lägenheter är sålda, vi är nöjda med vad de gått för, allt är skrivet, klart, utflyttat och inflyttat. Men då. kör vi!

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där! Vi tänkte korka upp när vi vann budgivningen, men det var ju mitt på dan och maken var på jobbet. När vi skrev på bankpapprena? Också mitt på dan, fort tillbaka till jobbet, inte läge för rattfylla. När vi fick tillträde? Nej, upp med färg och tapeter innan alla möbler kom. Tror flaskan ligger i kylen än, några år senare....;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ni ska fira vid varje tillfälle. Då blir ni iallafall inte utan champagne, hur det andra än går.

    //Nina
    som satt med osåld lägenhet i mååånga månader men som drack champagne ändå :-)

    SvaraRadera
  3. Pia: Hahhaa, skönt då behöver jag inte känna mig stressad! :-)

    Nina: Det vågar jag inte... :D

    SvaraRadera