torsdag 29 april 2010

Inte helt nöjd alls.

Detta vill jag säga. Mäklare är ett släkte för sig. De utger sig för att bryta ryggen av sig till säljarens fördel, men sanningen är att det enda och absolut enda de tänker på är att göra avslut snabbt som sören och kamma hem sin provision.
Eftersom de tar betalt på hela köpeskillingen så saknas helt och fullt incitament att försöka driva upp priset, en hundring hit eller dit spelar dem i princip ingen roll.

Därav så har jag nu här och idag sålt min pärla till bostadsrätt till ett plusminusnollresultat jämfört med vad jag köpte den för, för två år sedan.

Jag kände och känner mig faktiskt inträngd i ett hörn, och har konstaterat att jag dels inte har något val och dels verkligen saknar förtroende för mäklarsläktet. Hursomhelst. I morgon bitti skriver vi avtalet, och sen är det bara att hålla tummarna för att resten som ska klaffa i denna härva av köpa, sälja, radonmätningar och gudvetallt kommer att smärtfritt och till vår fördel falla på plats.

Nackvärken har ännu inte släppt.

3 kommentarer:

  1. men är det så dåligt, det är väl där marknaden ligger nu, samma nivå som för två år sedan? känner flera som inte får igen sina pengar när de nu försöker sälja sina lägenheter som de köpte för precis två eller tre år sedan...

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har rätt. Men hade nog ändå räknat med lite större insats från mäklaren....

    SvaraRadera
  3. Har man inte alltid rätt att dra sig ur innan papper är skrivna...? I vår förening var det ett par som inte var nöjda med högsta bud och sa att de inte tänkte släppa lägenheten om de inte fick 300 000 kr till...De fick det!

    Trist när man får en besk eftersmak av mäklare!

    / Jessica

    SvaraRadera