onsdag 14 april 2010

Köksstolar är också viktigt

Jag har JosefFranktygs-klädda köksstolar idag. Han har vanliga trökstolar. Trökstolarna är lite för... trökiga, och tygsitsar känns halvpraktiskt och inte helt köksanpassat. Mitt hjärta är redan nu starkt påfrestat varje gång vi äter köttfärssås hemma. Eller pesto, för all del. Dessutom har jag bara fyra stolar och vi blir ju fem i vår plastfamilj.

Drömma får man ju alltid, och just nu drömmer jag om dessa gamla trotjänare. Kanske borde lobba in dem lite hos Den Blivande Sambon också? Fråga om han har lust att drömma samma som jag?



Lilla Åland.

11 kommentarer:

  1. jag skulle inte tillåta matätning om jag hade stolar med så fint tyg ;)

    Jag är så glad att du är tillbaks i bloggvärlden :)

    SvaraRadera
  2. Ahhh, välkommen tillbaka och till huslyckan. Som husägare sedan 16 år tillbaka är jag ju gammal i gamet och bergvärme har vi. Köksstolarna har skinnklädsel och kan därmed torkas av. Är uppvuxen med Lilla Åland och på de sitter man bäst!

    Passar på att kommentera inläggen nedan också - köp för guds skull inte en stor Weber. Köp snikvarianten (fortfarande Weber, såklart) som brukar säljas på Clas O eller ICA Maxi. Den är inte lika djup och kräver därför mindre mängd briketter = billigare i drift. Dessutom lättare att strypa på gasen och därmed kan briketterna återanvändas. Vår har stått ute året runt i 12 år och först förra året blev det nyinvestering i en lika dan.

    SvaraRadera
  3. Roligt med hus!
    Roligt att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Här händer det grejer!
    Så kul grattis till allt & kul att du är tillbaka:)

    SvaraRadera
  5. Å här är du ju,kul!!

    SvaraRadera
  6. De är superfina! Både jag och samboon är grymt sugna på lilla Åland. En tvååring som älskar kaviar och helklädda köksstolar går inte ihop... :)

    SvaraRadera
  7. väldigt fina och sköna att sitta på är de. grattis till hus!

    SvaraRadera
  8. Sara: Det frestar på...! :) Japp, I'm back, och sugen på Lilla Åland...

    Marie: Tack för tipset! "Vi" ville nog ha en där man tömmer kolet undertill, det var nog ett starkt önskemål. Tror jag.. ;)

    Paula: Roligt och spännande!

    Birgitta: Tack, ja det är här det händer! ;)

    Linda: HEJ LINDA! ;D

    Anci: Nu är jag här.... :P

    Sara T: Det finns mycket som inte går i hop med klädda köksstolar... :-O Lilla Å är perfekt, tror jag.

    fru a: Tack! Synd att de är så dyra bara...

    SvaraRadera
  9. Men du är ju van Blocket-handlare, om jag minns rätt från förr, Polly. En kompis till mig handlade jättefina Åland-stolar på Blocket.

    SvaraRadera
  10. Jessica: Blocket är bäst! Jag jobbar på det.. ;)

    SvaraRadera