torsdag 15 april 2010

Det är dags nu

Jag har stört mig så oerhört länge på att jag inte har en salladsslunga. Varje gång jag sköljer sallad biter jag i hop och skakar durkslaget så gott jag kan, och försöker torka salladen torr med hushållspapper, surmulet. Det är faktiskt nästan så att jag undviker att göra sallad på sallad, just för att jag tycker att det är så meckigt och störande att det ska vara sånt jobb att få salladen torr och fräsch.
Men nu får det vara nog! Nu har jag tröttnat! Nu har jag hittat ett test på nätet, så nu ska jag äntligen lyxa till det och skaffa mig en redig salladsslunga. Det lutar åt den prisvärda från Åhléns, men jag har även sett ett annat fabrikat nämnas - tyska Emsa. Var jag hittar den är dock ännu oklart.
Jag kommer garanterat att återkomma i ämnet.

10 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka!! Jag ser fram emot kategorierna. :D

    SvaraRadera
  2. Åh - köp på IKEA, billigast och bäst. Jag är supernöjd med min, kostade ingenting.

    SvaraRadera
  3. Har också fundrat på detta ett tag men jag drar mig för ytterligare en pryl som ska ta plats. Just nu vill jag bara feng o slänga det mesta. Men jag väntar med spänning på fortsättning här på bloggen!

    SvaraRadera
  4. Anna: Tack! Kategorier har jag inte tänkt på... än! :-O

    Anonym: Ikea är aldrig fel.

    Fröet: Jag kommer nog att bli tokig om jag inte investerar i en slunga. Alternativ att jag helt slutar äta sallad. Vilket vore trist, för jag älskar sallad!

    SvaraRadera
  5. Jag har Tuppewares. Den stora bunken är perfekt att marinera kött i på sommaren också

    SvaraRadera
  6. IKEA har en som är sjukt bra, och såklart - sjukt billig :)

    SvaraRadera
  7. Birgitta: Tycker att TW brukar vara lite dyra? Och så måste man gå på party, och det har jag ingen lust med... ;)

    Maria: Ikea är alltid ikea! Pålitligt.

    SvaraRadera
  8. Även jag tycker salladsslungan för 35:- från Ikea är superbra. Kan liksom inte se vad en dyrare skulle göra för skillnad med salladen?!

    SvaraRadera
  9. Vi har en från IKEA och den är superbra. Säg till när vi ska åka baby!

    SvaraRadera