måndag 14 mars 2011

Helgen i sammanfattning

Soptippen. Jag borde vid det här laget ha i ryggmärgen vad som är brännbart, wellpapp och icke brännbart. Ändå står jag där, lika förvirrad, varenda gång.
Byggmax. Först fick vi punka. Jag hann inte med mer än att skicka ett sms till E och ta fram sambons mobil och fota förrän reservdäcket var på plats. Han är grym, den där sambon jag har. Sen köpte vi en himla massa två tum fyra och en tum fem och lyckades mot alla odds att få in 3,60 brädorna i bilen. Hemma torkade jag ur nästan alla köksskåp och ansträngningen att krypa på alla fyra för att komma åt vartenda litet hörn bakom under var faktiskt mer än man orkar med en sjumånaders gravvomage. Sen tog jag nästan slut, ungefär samtidigt som sambon meddelade att han var klar med golvbygget på vinden.
Ingen helg utan Ikea, men de där kryddförvaringsgrejorna var såklart slut med flera veckors leveranstid, och de här gick såklart inte in i diskbänkskåpet. Ett par vändor med diskmaskinen och ett par med tvättmaskinen hanns också med (inte för att det syns, men ändå) och nu tror jag att åtminstone alla julsaker är i säkert förvar på vinden.

Jamen nämen det var väl den helgen det.

Grym sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar